Homolobbyn mot den judiska lobbyn

För första gången någonsin ser jag världens två mäktigaste lobbyer - homolobbyn och den judiska lobbyn - ställas mot varandra. Vem vinner?

En för mig okänd kyrkoherde emeritus (?) artikel "Svenska kyrkans identitet hotad" i dagens SvD nämner något som heter den judisk-kristna traditionen. Denna innebär bl a att äktenskap är förbehållet man och kvinna, enligt vad man kan läsa i Torah och Bibeln. Jag ska inte gå in i detaljerna. Är ingen expert på det religiösa, ateist som jag alltid varit.

Men intressant att notera att artikelförfattaren konstaterar konflikt mellan den judiska läran och homolobbyns syn på homosexualitet och homoäktenskap. Jag undrar om det blir någon reaktion från judarnas sida.

I och för sig är det en vinnande strategi att belysa att homolobbyns åsikter strider mot det judiska världssamfundets. Så och bara så kan vi nå framgång i kampen för naturlagarna!


Nyckelord: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: