Homolobbyn kör härskartekniker

Ja mina vänner, jag får utveckla tanken som en gång serverades av en av mina läsare, den om homolobbyn och hur de debatterar saker:

När homolobbyn "debatterar" homosexualitet och "argumenterar" mot omvärlden är det högst aktuellt att komma ihåg Berit Ås och hennes odödliga verk om härskartekniker, ty här är de alla närvarande:
osynliggörande - homolobbyn låtsas att du och dina homokritiska åsikter inte finns, de ignorerar dig så länge det går,
förlöjligande - homoaktivisterna understryker hur roade de är av det du säger, hur friskt de skrattar, hur löjliga dina argument är, o s v,
hot, förolämpningar och grova påhopp - de använder allt grövre språk, kallar dig fula ord, förolämpar och hotar med åtgärder, oftast när de inser att osynliggörande och förlöjligande inte längre funkar på dig,
påförande av skuld och skam - de vänder sina ord så att det ser ut som om det var du som borde försvara dig, att du är boven i debatten, att det är du som "hatar" snälla söta dem, aldrig tvärtom.

Känns igen?
Läs mitt förra inlägg och följ Linus Fremins hatkampanj mot min blogg - och studera homolobbyns härskartekniker i action!

Självklart är det logiskt att undra varför homolobbyn inte kan argumentera respektfullt och rättvist, varför de känner sig tvungna att ta till härskartekniker.
Förklaringen är uppenbar, eller hur?
:-)

Nyckelord: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Jarmo sa...

Du glömmer en riktig klassiker:
suggestivt ordval - homodebattörer kallar kritik för hat/fobi och åtrå för kärlek.
Jarmo

Anonym sa...

Jag ser visserligen hot och förföljelsetendenser i den blogg du refererar till men är det värt att reagera? Låt Fremingrabben kvävas av sina egna spyor! Han skulle aldrig argumentera rättvist och vetenskapligt. Grabben är typisk exemplar av härdad lobbyist, rätt duktig på att smyga in irrelevanta negativa omdömen om folk och manipulera läsarna. Se bara på de etiketter han brukar lägga till! Låt bli!