Linus Fremins hat

Mina läsare och lyssnare uppmärksammar mig på att en viss Linus Fremin har gått till hatattack mot min blogg.
http://linusfremin.wordpress.com/2010/01/04/varre-homohat-an-carolas/

Fick en fråga om den i Örebro när jag föreläste på Folkets hus, folk undrar varför jag inte reagerar.

Svaret är enkelt: Det finns inget i Linus Fremins inlägg som har något argumentvärde, och det är därför meningslöst att reagera på utspelet. Var och en har rätt till en åsikt, vi har demokrati och åsiktsfrihet i Sverige. Fremin är inte den förste och inte den siste som irriteras av min bloggs framgång.

Spontant (och utan att försöka inleda motoffensiv eller något) kan jag säga att jag berörs och oroas av följande:
1. Trots att det händer om och om igen upphör jag aldrig att förundras över hur rabiat homoaktivisterna hatar åsikter som inte stämmer med deras egna. Med tanke på att vi har många decenniers erfarenhet av åsiktsfrihet i det här landet förväntar man sig att folk borde vara - och bete sig - lite mer tolerant och med respekt. Homosexualitet är ju inte det enda i samhället som samhället har olika åsikter om. Varför detta hat mot oss som står för åsikten att homosexualitet är patologisk störning?
Kolla Fremins inlägg - han hatar mig. Varför?
Varför är RSFL:s homoaktivister så rädda för andra åsikter och att dessa åsikter kommer fram? Verkligen tankeställande.
(För dig som är analytiskt lagd: Svaret finns kanske i det Fremin skriver i sitt nästa inlägg i ämnet, ett par dagar senare: Han avslöjar att hans "största bekymmer" är att mina åsikter kan få genomslag. Nu börjar det klarna till, eller hur?)

2. Frågan som återkommer gång på gång: Borde inte varje homosexuell människa ha rätt till eget beslut och eget val, om han/hon vill leva med sin homosexualitet eller försöka bli av med den som så många ex-gays redan gjort? Detta utan att hånas av homolobbyn.

3. Och så en liten detalj som bara inte går att missa: Titta på profilbilden på Linus Fremins blogg högst upp - en individ som ligger i fosterställning på kalla marken, ser nersparkad vilsen uppgiven och degenererad ut. Valet av bild kan säga en hel del om bloggaren, dennes syn på sig själv och sin roll i samhället.
P.S. Jo, min blogg är numera utan bild men jag håller på att leta efter en. Inte klar än. Gamla bilden med blommor uppfattades som överromantisk, någon läsare påpekade t o m att den förde tankarna till gud och själavård, helt fel för denna i praktiken ateistiska blogg, så jag tagit bort den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det är faktiskt det värsta med rfsl o homolobbyn - att de försöker lura i alla flator o bögar att homosexualitet är läggning livet ut och att det inte går att ändra på den.
min gissning varför - de vill inte tappa medlemmar (medlemsavgifter, bidrag, donationer, kling-kling).

också lättare att styra dom ovetande :))

Anonym sa...

och hur många andra inlägg på linus blogg har du läst?

Lisa sa...

Om Linus skulle vara "rabiat" eller så förbannad att det sprutade saliv, om det var så att du vore hans värsta hatobjekt, så skulle han nog inte låta dig komma undan med ett sådant tamt blogginlägg. Han skulle inte sticka kniven i dig heller. Bara argumentera omkull dig.

För övrigt har jag en fråga. Kanske har du redan besvarat den här på bloggen. Men barnlösa heterosexuella par? Heteropar som vill har barn men inte kan. För mig är det där det tar stopp när man, som du verkar göra, använder barnalstrandet (ofta inom äktenskapet) som ett argument mot homosexualitet. Eller när människor i sextiårsåldern gifter sig med varandra. De kommer ju aldrig att kunna få barn ihop, betyder det att de inte bör gifta sig? Inte bör ha sex? Är sjuka? Hur tänker du kring de frågorna?

Matilda sa...

Men snälla nån... ifall man är så lättkränkt så att man kallar det Linus Fremin skrivit om din blogg för hatkampanj så kanske man är lite för känslig för bloggvärlden.

Andreas T sa...

Matilda, jag kallar bara saker för vad de är. Hatkampanj mot en annan åsikt är hatkampanj mot en annan åsikt, vilket säger en del om Linus och hans osäkerhet inför rättvis debatt. Att kalla saker för vad de är betyder inte att man är känslig eller lättkränkt; det betyder bara att man är realist.
Realism är karaktäristisk för min blogg.:-)
Linus kan inte "argumentera omkull" mig, därför kör han med svordomar och försök att förlöjliga. Om jag får lov att böja lite på Gandhis ord: "De ignorerar dig, skrattar åt dig och hotar dig - för att de vet att du har rätt".:-)

Lisa, barnlöshet är alltid resultat av störning någonstans i organismen. Friskt är när man, i enlighet med naturens tanke, kan få barn. Kan man inte är det tecken på sjukdom eller störning. Något är fel någonstans i kroppen. Nedsänkt fortplantningsförmåga p g a hög ålder är något helt annat; det behöver inte vara störning att inte kunna föda p g a att man är för gammal eller för ung; det är naturligt för levande organismer. Att inte kunna fortplantas överhuvudtaget är däremot emot naturens tanke därför att fortplantning är grundläggande. Endast sjukdom, störning eller brist kan förklara barnlöshet.