Homopropagandan vill få dig att tro att...

Jag uppmärksammar homolobbyns hemliga aktiviteter rätt ofta, det beror på att jag tycker att fler medborgare bör känna till vad de håller på med - och hur. Trenderna, strategierna, metoderna, tillvägagångssätten. Allmänheten bör vara medveten om hur omfattande, genomtänkt och samhällsskadlig homolobbyns verksamhet är.

Dagens korta inlägg handlar om den till synes urstarka kopplingen homosexualitet-religion. Jag säger "till synes" för det finns ingen koppling egentligen.

Homopropagandan vill få dig att tro att det bara är gudstroende som kritiserar homosexualitet.
Läs artiklarna i Wikipedia (homosexualitet, gaylobbyn, reparativ terapi, och andra). Att dessa artiklar är vinklade, partiska, okritiska och på många sätt suggestiva och insinuativa är välkänt. Notera hur lite kritik som finns där och hur kritiken serveras, alltid åtföljd av nedvärderande repliker.
Lägg sedan märke till hur skribenterna (de skriver så icke-neutralt att man nästan misstänker att de tillhör homolobbyn) gång på gång sätter likhetstecken mellan homokritik (de kallar den homofobi, en annan medveten strategi) och religion. Tanken som serveras är att det bara är troende som tycker att homosexualitet är fel, och det gör de till följd av att de är medeltidsdumma och vilseledda av påven och kyrkan.
Läs också RFSL:s material om homofobi, hbt-relaterade artiklar i svenska medier, sådana om homohat och fall av "intolerans" mot homosexuella. Notera hur man ständigt kopplar ihop homofobi och gudstro, utan att det finns fog för det.

Det är homolobbyns medvetna strategi.
Mycket viktigt för homolobbyn att få folk att tro att enda möjliga förklaringen till varför någon skulle tycka att homosexualitet är fel är religiösa övertygelser och fördomar. Mycket viktigt att tysta ner andra möjliga förklaringar - framför allt den medicinska, att folk helt enkelt vet, eller förstår, att homosexualitet är ett medicinskt fenomen, en störning. Mycket viktigt att hemlighålla det faktum att vetenskapen sedan en tid tillbaka kommit fram till att homosexualitet är patologi ur medicinsk synpunkt.

Kommer du ihåg fallet med pastorn Åke Green? Jag kommer ihåg hur extatiska funktionärerna på RFSL och Qruiser var då - det var som en gudagåva från klar himmel. Här kunde man visa inför hela svenska folket vem den "typiske" homokritikern är - en gammal grinig gubbe, religiös och konservativ in i helvetet. Vilken underbar chans att få alla att tro att det är sådana som Åke Green som kritiserar homosexualitet, aldrig någon annan typ av medborgare...

Medan det i själva verket är vanliga människor som tvivlar på RFSL:s dogmer och som säger ifrån. Hur vet man det, att det är vanliga människor? Jo, enkelt. Fråga runt bara! Fråga dina bekanta som tycker att homosexualitet är fel! (Det borde vara var tredje, det framgår av Sifos opinionsundersökning i januari 2007: ca 30% av svenskarna sa nej till homoäktenskap - varför skulle man säga nej om man tyckte att homosexualitet var okej?) Fråga dem hur religiösa de är, om det är deras gudstro som får de att tycka att homosexualitet är fel. Hör deras svar och dra dina egna slutsatser!
Jag har frågat folk i min umgängeskrets, och då ska man komma ihåg att jag umgås med alla slags människor och att skaran av mina vänner och bekanta är till en mycket hög grad representativ för hela svenska folket.
75% av mina bekanta som tycker att homosexualitet är fel tänker inte ens i religiösa termer, synd eller inte synd. För dem är det andra argument som gäller, framför allt hälsoargument, att homosexualitet orsakar skador på kroppen och psyket, och att homosexualitet är onaturligt, detta av flera olika orsaker.

Själv är jag inte troende. Tror inte på gudar. Kalla mig ateist eller vad du vill. Gudar finns inte. Det finns biologi, fysik, kemi, kosmologi och annan vetenskap.
Också medicin.
Homosexualitet är ett medicinskt fenomen. Denna blogg förklarar varför.
Den bild av människans sexualitet som homopropagandan målar inför svenska folket - jag målar över den.
Därför hatar de mig.

Nyckelord: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: