Skamvrån

Den här listan är unik.
Vi gör som många andra bloggar redan gjort och länkar till den. Motiveringen är enkel: folket bör veta vilka dessa individer är. Sedan får andra slösa tid på den oändliga debatten om huruvida det är rätt eller fel att hänga ut någon.
Den här bloggen länkar bara - för den här sanslösa listan är relevant.

Listan omfattar kända* svenska bloggare som på ett eller annat sätt utmärkt sig i homosammanhang. Negativt sätt.
(*kända och kända, vissa är kända med sina bloggar i topp, andra är bara wannabes som jagar uppmärksamhet och unika besökare)
Denna blogg avstår från all slags värdering av de vederbörandes agerande. SANNINGEN OM HOMOSEXUALITET diskuterar ämnet, inte personer eller någon individs inställning till någon annan individ eller hans/hennes uttalanden/ageranden. Andra får syssla med sådant. Vad vi tycker är intressant här är att uppmärksamma.
Vi förser våra läsare med information, kunskap och relevanta länkar. Resten är upp till läsarna.

Länk till Listan
http://eblog.lt/verkligheten/2010/01/25/antligen-fri/#more-3

OBS! Vi har fått veta att under september och eventuellt oktober 2010 byter hosten eBlog.lt ägare och bas, så det kan förekomma stunder då länken inte funkar. Ha tålamod!

6 kommentarer:

Sebastian Westberg sa...

Tack för din kommentar! Jag håller med om att man bör vara källkritisk!

Hur står du till homosexualitet? Tycker du att det är naturligt? Jag tror att du tycker att homosexualitet är en "naturlig sjukdom"? Har jag förstått dig rätt då? Är du kristen (om man nu får fråga det).

Sebastian Westberg sa...

Efter att ha läst vidare ser jag ju att du inte är kristen. Ofta brukar man ju se en relation där, men inte i ditt fall.

Jag är ju homosexuell själv men är inte en sådan som tar åt mig speciellt mycket. Har folk problem med mig, ja, då är det deras problem helt enkelt.

Det jag skulle vilja ha reda på är varför homosexuella och heterosexuella förhållanden skiljer sig så mycket och då tänker jag emotionellt. Det känns som om homosexuella förhållanden gärna innehåller mer sex än kärlek, än vad heterosexuella förhållanden gör. Vet du något om detta, eller har jag gått för långt? ;)

Andreas T sa...

Sebastian,
Jag hör till dem som anser att homosexualitet är patologi till sin natur. Sedan är det upp till var och en att kalla den patologisk störning, patologisk läggning eller patologisk avvikelse. Skillnaden är ytlig.

Vi bögar är inte sämre människor än heteros, det är på den punkten som många besökare av denna blogg tycks missförstå mig. Vi är inte dummare eller lösaktigare eller annat negativt. Och ingen får hånas eller diskrimineras för att han är bög. Men homosexualitet skadar hälsan och det ligger i bögens eget intresse att göra något åt problemet. Förutsatt att man vill, förstås. Trivs man med att vara bög får man gärna förbli bög livet ut och vara glad.
I vilket fall som helst tycker jag det är viktigt att var och en, bög som flata, läser på om homosexualitet, studerar info från alla sidor, RFSL som kritikerna, och i varje aspekt bildar egen uppfattning. Det är det minsta man kan göra - att ens åsikt i en så komplicerad fråga skall vara välunderbyggd och inte grundas enbart på vad man läser i medier.

Naturligt och onaturligt.. Patologiska störningar är faktiskt helt naturliga, det är naturens sätt att förädla arvmassan och göra urval. Naturligt för levande organismer att vara sjuka ibland.

Å andra sidan är det emot naturlagarna att ha sexuell dragning till personer av samma kön. I den meningen är homosexualitet onaturlig. Sexualitetens onaturliga variation. Störning.

Att det förefaller finnas mer sex än kärlek i bögvärlden beror på att sex säljer, därför uppmärksammar medier just det framför allt annat. En annan intressant åsikt är att homokärlek egentligen inte är kärlek i biologisk mening. Det finns ju en stor mängd definitioner på kärlek vet du. Jag hoppas att kunna skriva ett längre inlägg om det - när jag har hittat rätta ordalag. Vill ju inte förolämpa någon.:-)

Tack för ditt intresse för problematiken och hoppas det jag skrivit inte upprört dig på negativt sätt.

Lukas Romson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Bögen från Dalarna sa...

Kärlek har väl inget med biologi att göra utan en känsla man har? Konstiga argument du för fram, de grundar sig inte i något och är helt orimliga. Shame on you.

Andreas T sa...

Alla mina argument är rimliga för de bottnar i vetenskap och sunt förnuft, inte vidskepelser, bögpolitik och mediahajp som homoorganisationernas och alla andras som står bakom dina övertygelser, bögen från dalarna. Du tycker som du gör bara för att du är bög, svag för att erkänna sin störning och lat för att göra något åt den.

Jo, biologi som vetenskap är tillräckligt heltäckande för att inkludera kärlek. Kärlek skulle inte finnas om naturen inte hade syfte med den, och naturen är biologi i vetenskaplig mening.
Läs på, bögen från Dalarna!