Avslöjade av sitt sätt att "argumentera"

Ja, mina kära läsare (tack för att ni ökar i antalet, förresten!), vad menar jag med inläggsrubriken? Jo, att homoaktivisternas sätt att försvara sig, argumentera för sina idéer, attackera dem som inte tycker som de själva - allt detta avslöjar och bekräftar att de själva vet och vetat hela tiden att de har fel, att det är fel på deras hälsa och att homosexualitet visserligen är en störning.
Vore det inte enklare att erkänna, undergå behandling och bli friska??

Nåja, det är filosofiska frågeställningar. Jag kör med varken moraliska eller filosofiska utlägg här, det får ni mina vänner söka er till andra bloggar för. Här är det vetenskap och reson som gäller. Jag gillar detta gamla ord - reson. Få använder det numera, men det är så bra.

På tal om vetenskap. En av dessa otaliga anonyma kommenterare har nyligen påpekat att jag gör fel som använder termen "naturlagarna", t ex i påståendet "det är emot naturlagarna att dras sexuellt till personer av eget kön". Motivering: begreppet naturlag är vedertaget inom fysik och syftar på gravitation och dylikt. Och så stöder sig den anonyma kommentatoren på - håll i er nu! - Wikipedia.
(just det, min första tanke var också: Vakna nu, människan, har du legat i koma de typ 10 sista åren eller?)

Ja, okej, jag avstår nu från att visa - det vore för femtioelfte gången - hur opålitlig Wikipedia är som källa. Jag låter bli, det är inte lönt att skrika i döva öron.
Men i övrigt är det bara att beklaga att homolobbyn använder sig av så opålästa individer i sin hatkampanj mot denna blogg. Det finns flera definitioner på begreppet naturlag, och vedertaget är att inte begränsa sig till fysiken. Naturen är mer än fysik. Det finns kemi, biologi... Just inom biologi är det naturlag att fortplanta sig, och sexuell dragning till folk av samma kön är emot denna lag.

Som jag sade, det är på samma gång både trist och roligt att se hur vissa hakar sig på enstaka ord och tecken i mina inlägg. Aldrig själva ämnet. Aldrig kärnfrågorna. Bra bevis på desperation.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det jag tycker är oerhört irriterande är att homosar hela tiden försöker framställa sig som offer i medier och överallt. typ det är sååå himla mycket homofobi överallt och de har det såååå jobbigt att utöva sin homosexualitet.
medan i själva verket är det få som bryr sig, och de som ändå gör är bara kritiska till att homosexuella försöker påtvinga samhället sina värderingar. jag menar sen när är det homofobi att vara kritisk??
skriv mer om de där listigheterna du! fler bör inse sanningen, och också vilken partisk, unken roll svenska medier spelar i det hela.
/ronnie

Lina sa...

Kan du inte bara låta dem som är homosexuella vara det? Lev och låt leva.

Andreas T sa...

Lina, jag kan visst det, men det kan inte homolobbyn. De vill tydligen inte låta homosexuella leva som dessa vill, t ex gå och få behandling mot sin åkomma. Homolobbyn attackerar och manipulerar (läs mitt inlägg om manipulation!). Någon måste ju stå upp för homosexuellas intressen.

Du får gärna sticka huvudet i sanden om du vill. Många gör, tyvärr. Men jag kan inte. Jag vill leva i ett bättre samhälle och tycker det är min medborgerlig plikt att kämpa för det.