Denna blogg är "pain in the ass" för homolobbyn

Denna min blogg tycks vara mycket "pain in the ass" för homoaktivister och andra som försvarar RFSL:s dogmer.
Desperationen med vilken de försöker få stopp på bloggens framgång och framfart på nätet är nästintill löjlig.

Nu har hatkampanjen kommit in i det obligatoriska skede då vissa av homolobbyn anlitade bulvaner försöker - anonymt så klart - bearbeta de bloggare som följer min blogg och stödjer min kamp för sanningens seger i samhället.
Många följer och favoriserar min blogg. Jag ser att bloggen är favorit för ett tjugotal på Bloggportalen. Ännu fler gillar och följer bloggen utan att markera det öppet, uppenbart av rädsla för personliga påhopp och hatiska angrepp från homolobbyns sida.

Nu har mina vänner och followers rapporterat att anonyma kommenterare klistrar in hatmeddelanden på deras egna bloggar. Innehållet är detsamma: anonyma hot, försök att förlöjliga min blogg och skratta ut dem som gillar det jag skriver och det jag står för. Meddelandena är rika på sådana ord som idiot och homofob (som om det sistnämnda var något negativt). Samtliga anonyma loggar in från 08-trakten, har jag fått veta. Kanske en och samme individ bakom, vem vet.

Sorgligt.
Jag menar, hur desperat må man vara om man sjunker så lågt?
Ytterst handlar det dock om brist på argument, det fattar väl alla.

Samtidigt tycker den skadeglada delen av mig att det är bara fantastiskt bra att homolobbyn visar sin rätta natur på det sättet. Prickträffande som en av kommenterare skrivit till mitt förra inlägg, att bögar och flator alltid försöker framställa sig som offer för samhällets hat och påhopp medan det i själva verket rakt tvärtom - det är de själva som är aggressiva och hatiska. Samhället i stort är nog klokare än vad de tycks tro.

Nyckelord: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sven sa...

Jag har också fått en sådan debilt kommentar. Anonymt. De kan ta och nypa sig i arslen tycker jag. Förbi är den tid då vi i Sverige var rädda för sådana billiga hatfasoner.
Heder åt dig, Andreas!

Anonym sa...

Jag minns jag skrev en ganska sådär radikal kommentar på en viss populär politisk blogg ifjol, uttryckte mig för bättre reglering av invandring, nästan i nivå med sd:s partiprogram. Jösses, vilket liv det blev! Fick massor av hatiska mejl och kommentarer på mina egna bloggar (har 4 stycken, olika intressen). Mycket obehag i ett par veckors tid. Och endast 1 eller 2 positiva reaktioner, både anonyma. Detta samtidigt som jag pratade med människor jag mött och upptäckte att ca två tredjedelar av dem hade samma tankar om invandring.

Slutsats: De flesta tror som du men vill undvika att synas och igenkännas i kontroversiella sammanhang. Jantelandet.
Särskilt när det finns stor risk för hot och repressalier. Man vill inte provocera fram dem.

Jag antar att det är därför som hatkampanjen mot din blogg upplevs som så pass störande. Bögarna agerar i flock och ger sken av att de är i majoritet, vilket naturligtvis icke är fallet. De som stöder dig är ju betydligt fler än de som litar på RFSL, men de syns inte lika ofta i kommentarerna. Många vill inte skylta med sitt stöd för din blogg och vad de egentligen tycker om homosexualitet.
Mediernas fel?
ARNOLD

Salomo sa...

Arnold du missar poängen. Det är fel att hota och hatkampanja mot folk som har andra åsikter, även om resten håller tyst - det har de ju rätt till.
Och när en minoritet öppet visar sitt hat mot majoritet, och medier bara jublar åt det, är det rent av galet och sjukt. Så borde det inte vara i Sverige.

Anonym sa...

Andreas, var inte särskilt less för attackerna - se dem som bevis för att din blogg makes difference i bloggosfären, annars skulle de inte brytt sig om att hatkommentera och jävlas med dig.

Snart är du en lika framgångsrik bloggare som jag :-)

/Sjölander