Skattebetalare betalar för Pride - varje år

Pride 2013 gick med svidande förlust. Det kan inte ens sexsekten RFSL:s propagandablaska QX förneka:
http://www.qx.se/samhalle/pride/25915/pride-redovisar-ny-miljonforlust

Här är det bra att komma ihåg hur det gick för Pride 2012:
http://homoterapi.blogspot.com/2012/08/extra-pride-2012-forlust-igen.html

Just det.
Pride är en klar minusaffär.
Gör vi dessutom jämförelser mellan 2012 och 2013 (se QX länken ovan) så ser vi att omsättningen minskar medan kostnaderna ökar.

Man kan skriva spalter om det här egentligen. Men det jag spontant tänker på är att sexsekten RFSL (som organiserar Pride och i praktiken står för finanserna) själv finansieras av staten (läs: oss skattebetalare) till minst hälften (resten är intäkter från kondomförsäljning, som bekant). Staten, landstinget och kommunerna ger pengar till verksamheten för att stödja sexminoriteternas kamp för sina rättigheter. (Att sexsekten i stället använder pengarna för finansiering av homolobbyns propaganda för analsex, djursex och liknande är något myndigheterna och medierna blundar för, det är ju inte särskilt politiskt korrekt att tala om det). Så frågan jag ställer mig är: Hur länge tänker vi skattebetalare stå liksom maktlösa och titta på medan våra skattepengar slösas på Pride i stället för att gå till vård, skola och omsorg??
Borde inte vi säga ifrån, åtminstone under ett valår?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej andreas!
Att upptäcka din blogg var det bästa som hänt mig de senaste månaderna. Då de stundtals varit ett rent helvete. Men nu ser jag lite ljus igen.
Jag skulle hemskt gärna vilja prata lite med dig.
Har du någon mailadressemp

Andreas T sa...

Michael,
Tack för uppskattningen. Tyvärr kommunicerar jag inte med läsare genom mejl, det beror på hbtqp-aktivisternas ständiga försök att sabotera och förstöra för mig. De hatar mig för att jag avslöjar deras lögner och propaganda. Och att separera ärliga läsare från RFSL:s spioner har jag ingen kompetens för, så jag ger inte mina mejladresser till någon överhuvudtaget.
Du är välkommen att berätta om dina bekymmer via kommentarer - jag kontrollerar alltid före publiceringen, och ser jag att det är personligt kommer jag inte att publicera.
Beträffande helvete och ljus: Du är inte ensam. Många tycker som du, även om det inte syns i medierna.
Hälsningar
Andreas